Laddar inlägg…
  • Nu finns jag på Twitter och Insta

    1-kopia2

    För ett drygt halvår sedan trodde jag aldrig att jag skulle börja twittra, jag var helt oengagerad i alla sociala medier och hade aldrig bloggat t.ex. Men ju mer man ger sig in i det ju större blir pressen att vara med i ALLT, och så märker man att det är ganska roligt och inte så svårt som man trodde. Undrar vad nästa steg blir. Jag är en sådan person som gillar att lämna mobilen avstängd, aldrig orkar fota när jag gör något roligt, hatar att sitta framför datorn etc. Men det kanske håller på att förändras? @julia.thorell heter jag i alla fall där.

    Helgen i ett ord:

    EUPHORIA!

    Vi hade picknick i Vitabergsparken som såg ut som en sommarfestival, var på vernissage i Sven-Harrys konsthall, fest i ett konstnärskollektiv och sist en oklar bild på mig och artisten Näääk och en argentinsk farbror i papier mache.

  • Om skillnaden mellan Julia och Juni

    2011-10-02 15.33.11

    Jag måste poängtera att Juni är en fiktiv berättelse, den är delvis baserad på egna erfarenheter men jag har hittat på en massa, spetsat till och förvrängt. Juni är en egen karaktär med ett eget liv!

    HÄR och HÄR skriver jag om just detta, och HÄR pratar jag om det, även om jag kanske kunde varit ännu tydligare.

    Juni är inte självbiografisk, även om den till viss del är inspirerad av egna erfarenheter.

    Jag hittade förresten den här fina tjejens blogg, Sara Bergmark Elfgren som skrivit Cirkeln. Så här beskriver hon Juni:

    ”Jag är  fascinerad av Thorells tecknarstil, det finns en sådan intensitet och ett sådant driv i bilderna att det känns som om de ska börja röra på sig när som helst. De liksom vibrerar. Vet inte hur jag ska förklara det bättre än så. Ni måste se efter själva helt enkelt. Juni är en mycket stark och spännande debut med många oförglömliga episoder, missa den inte!”

    Och HÄR rekommenderar den grymme serietecknare Simon Gärdenfors Juni, tack för det!

    Nä. Nu tar jag helg.

  • Hej och välkommen

    bloggbild

    Hej och välkommen till den här bloggen! Jag heter Julia och jobbar som illustratör och serietecknare. Här kommer jag att skriva om boksläpp och illustrationsuppdrag, blandat med lite bilder från Stockholm.